TA WERSJA STRONY JEST JUZ NIEAKTUALNA. NOWA WERSJA ZNAJDUJE SIE POD ADRESEM: bip.nedza.pl

rozmiar czcionki: A   A   A
Strona główna BIP Mapa witryny
    (?)
strona glówna BIP - www.bip.gov.pl
Strona główna BIP
Strona główna Załatwianie spraw Wydanie aktu zgonu Poniedziałek, 01.06.2020
 
Linki

Wydanie aktu zgonu

  1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu.
  2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
  3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
    • małżonek lub dzieci zmarłego,
    • najbliżsi krewni lub powinowaci,
    • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
    • osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
    • administrator domu, w którym nastąpił zgon.
  4. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
  5. Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu, a w odniesieniu do noworodka niezdolnego do życia, który urodził się żywy, lecz żył krócej niż 24 godziny - na podstawie zaświadczenia wystawionego przez lekarza lub zakład służby zdrowia. Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania przeprowadzonego przez organ państwowy, akt zgonu sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia dokonanego przez taki organ.
  6. Do aktu zgonu wpisuje się:
    • nazwisko, imię (imiona), nazwisko rodowe, stan cywilny, miejsce i datę urodzenia, miejsce zamieszkania zmarłego,
    • datę, godzinę oraz miejsce zgonu lub znalezienia zwłok,
    • nazwisko, imię (imiona) oraz nazwisko rodowe małżonka osoby zmarłej,
    • nazwisko rodowe i imiona rodziców zmarłego,
    • nazwisko, imię (imiona), miejsce zamieszkania osoby zgłaszającej zgon lub dane dotyczące szpitala albo zakładu.



Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2004 r. nr 161 poz. 1688 z późn. zm.);
  • rozporządzenie ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26.10.1998 r w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich kontroli, przechowywania i zabezpieczenia oraz wzorów aktów stanu cywilnego, ich odpisów zaświadczeń i protokołów (Dz. U. z 1998 r. nr 136 poz. 884 z późn. zm.).
    Niezbędne dokumenty: - karta zgonu lub zaświadczenie wystawione przez lekarza lub zakład służby zdrowia;
  • dowód osobisty osoby zmarłej, paszport.


Opłaty:

  • nie podlega opłacie skarbowej


Jednostka obsługująca:

  • Urząd Stanu Cywilnego
  • pok. nr 15, I piętro, tel. (32) 410 20 18 w. 29


Godziny urzędowania:

poniedziałek: od 7:30 do 17:00
wtorek, środa, czwartek: od 7:30 do 15:30
piątek: od 7:30 do 14:00


Czas oczekiwania:

  • w dniu zgłoszenia sprawy


Udostępniający: Leszek Pietrasz
Wytwarzający/Odpowiadający: Leszek Pietrasz
Czas udostępnienia: 2009-01-14 08:29:16
Czas wytworzenia: 2009-01-14 08:21:24
Dane teleadresowe
Gmina Nędza
ul. Jana III Sobieskiego 5
47-440 Nędza
NIP: 639-196-77-77
zegar Godziny pracy urzędu:
Poniedziałek:7.00-16.00
Wtorek: 7.00-15.00
Środa: 7.00-15.00
Czwartek:7:00-15:00
Piątek: 7.00-14.00
Tel.
(32) 410 20 18
(32) 410 23 99
Fax
(32) 410 20 04
E-mail:
Wójt Gminy
mgr Anna Iskała
 
Druki do pobrania
 
 
 
Ostatnia zmiana: Pietrasz Leszek (2009-01-14 08:29:16)
Odwiedzin na tej stronie: 1432 , Rejestr zmian
Projektowanie stron: IntraCOM