Bip
grafika: drukuj :: nie drukuj

Wymeldowanie z pobytu stałego

  1. Dotyczy osoby, która opuszcza miejsce pobytu stałego.
  2. Wymeldowanie zgłasza się osobiście.
  3. Osoba dokonująca zmiany miejsca zamieszkania w obrębie gminy Nędza, nie dokonuje odrębnego wymeldowania.
  4. Za osobę niepełnoletnią dokonującą wymeldowania druk podpisuje przedstawiciel ustawowy.



Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. nr 87, poz. 960 z 2001 r. z późn. zm.);
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. nr 236, poz. 1999 z 2002 roku);
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 sierpnia 1992 roku w sprawie zasad, zakresu i trybu spełniania wojskowego obowiązku meldunkowego oraz uzyskiwania zezwolenia na wyjazd i pobyt za granicę, a także organów właściwych w tych sprawach (Dz. U. nr 68 poz. 344 z 1992 roku).

Niezbędne dokumenty:

  • wniosek (62 KB);
  • dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowania;
  • książeczka wojskowa lub potwierdzenie pierwszej rejestracji - w przypadku osoby podlegającej obowiązkowi wojskowemu (mężczyźni od 18 do 50 roku życia, pielęgniarki);
  • odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku wymeldowania osoby niepełnoletniej.

Opłaty:

  • nie podlega opłacie skarbowej


Jednostka obsługująca:

  • Inspektor ds. Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych, Ewidencji Działalności Gospodarczej i Mienia
  • pok. nr 2, parter, tel.: (32) 410 20 18 w. 32

Godziny urzędowania:
poniedziałek: od 7:30 do 17:00
wtorek, środa, czwartek: od 7:30 do 15:30
piątek: od 7:30 do 14:00

Czas oczekiwania:

  • w dniu złożenia wniosku
E-mail: ug@nedza.pl http://bip.nedza.pl/